În data de 7 august 2019, din cabinetele medicilor de familie au fost transmise în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806  au fost semnate cu cardul și validate. Un număr de 61.806 servicii medicale au fost nesemnate cu cardul. Mentionăm că din categoria serviciilor nesemnate fac parte cele acordate fără card de sănătate, ca de exemplu serviciile medicale acordate copiilor sau asiguraților fără card (pierdut, furat, distrus, neemis). De asemenea, nesemnarea serviciilor poate apărea ca urmare a unor  întârzieri de răspuns în sistem.  Până la închiderea calendarului de raportări vor fi validate toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale în vigoare.

De asemenea, situația raportărilor serviciilor acordate în luna iulie 2019 de furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, până  la data de 7 august, este următoarea:

Menționăm că termenele de raportare lunare sunt stabilite de fiecare casă de asigurări de sănătate în parte pentru furnizorii de servicii medicale cu care se află în relație contractuală.

În cursul zilei de 7 august 2019, pe adresa de suport aflată la dispoziția furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultați în accesarea PIAS, a fost înregistrat un număr de 10 sesizări care semnalau disfuncționalități de sistem, toate soluționate în scurt timp după primirea mesajelor respective.

“Sunt convins că ieri au mai existat câteva situații în care interacțiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea îndemn furnizorii să apeleze la serviciile  de suport pe care le au la dispoziție pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confruntă. Numărul mare de raportari lunare generate în ultimele zile crește considerabil interacțiunea cu sistemul. Este normal ca furnizorii să se grăbească să raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care îl au, după experiența  din ultima lună, în care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS să facă față mult mai bine situațiilor în care numărul interogărilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achiziția serviciilor de mentenanță este o prioritate pentru mine, pentru că acestea asigură buna funcționare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, Președintele CNAS.

Totodată, conducerea CNAS a continuat întâlnirile cu furnizorii de servicii medicale. În cadrul acestor întâlniri s-au discutat măsuri pentru o mai bună funcționare a sistemului informatic, dar și măsuri de debirocratizare menite să asigure pacienților servicii medicale de o mai bună calitate.

Astfel, în data de 5 august,  conducerea CNAS s-a întâlnit cu reprezentanții Asociaţiei Profesionale a Medicilor de Ambulator (APMA), iar în data de 6 august a avut loc o întâlnire cu reprezentanții Uniunii Patronatelor Independente din Medicina de Familie. În cursul zilei de astăzi, 8 august, Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie a participat la o întâlnire cu Președintele CNAS, Vasile Ciurchea și cu alți reprezentanți ai instituției. Toate propunerile  avansate în cursul întâlnirilor vor fi analizate și dezbătute.