ncepând din data de 25 iulie 2019, o  echipă mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și parteneri care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic lucrează pentru a remedia disfuncționalitățile apărute la Platforma Informatică  a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

În prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediată, urmand ca în zilele următoare să fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel încât să poată fi evitate în viitor problemele de funcționare ale PIAS. Începând din data de 1 august 2019, echipa mixtă monitorizează funcționarea sistemului și intervine  pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate.

Până când  specialiștii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situațiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate și plătite, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate și vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale.

Precizăm că pentru luna iunie 2019 toți furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmând ca în perioada următoare să se efectueze regularizări. Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate în luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuată începând cu data de 25 august, conform clauzelor contractuale.

Astăzi, 1 august 2019 ( pâna la orele 18:20), în prima zi de raportare a serviciilor medicale efectuate pe luna iulie, la nivel național au fost încărcate online în sistem 10.111 raportări, față de 2.483 raportări încărcate pe toată perioada lunii iulie 2019.

De asemenea, vă informăm că procedurile de achiziție a mentenanței necesare pentru toate componentele PIAS sunt în curs de elaborare, urmând să fie postate în Sistemul de Achiziții Publice SEAP în scurt timp.

În  data de 31 iulie,  actuala conducere a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a avut o întâlnire cu reprezentanți ai Societății Naționale de Medicina Familiei, cu care a discutat o serie de măsuri care ar putea contribui la reducerea birocrației în cabinetele de medicină primară și la creșterea timpului acordat consultației pacientului în cadrul vizitei la medicul de familie. De asemenea, Președintele CNAS, Vasile Ciurchea, va avea întâlniri și cu alte organizații profesionale din domeniul sănătății, pentru identificarea unor soluții care pot contribui la creșterea calității actului medical.

În data de 1 august, conducerea CNAS a avut o întâlnire cu președinții - directori generali ai caselor județene de asigurări de sănătate, în care s-a analizat modul de funcționare a sistemului informatic la nivel județean, de la demararea lucrărilor de remediere, situația încheierii actelor adiționale la contractele cu furnizorii de servicii medicale până la finalul anului, precum și măsurile necesare pentru derularea în condiții optime a activității caselor județene.

Ne cerem scuze pacienților și furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create de  disfuncționalitățile PIAS.  

Biroul de presă